czwartek, 2 grudnia 2010

Portfel w listopadzie

Listopad zostanie zapamiętany w finansach głownie z debiutu GPW oraz odsłony problemów gospodarki Irlandii. Spowodowało to miejmy nadzieję chwilowymi  wahnięciami na rynkach finansowych. Na giełdach listopad to  miesiąc spadkowy.  WIG20 stracił ponad 2,5%. Ale WIG-CHEMIA zyskała ponad 8%.

Był to największy wzrost  na giełdzie warszawskiej. Mój portfel z uwagi na spadki, został przebudowany z bardziej agresywnego na bezpieczniejszy. Jednak po kolei. Z akcji, które najlepiej sobie radziły to:

  • GPW 17,44%,
  • RCKAOAPEN ponad 9%,
  • Boryszew 5,94%
  • PGE 2,74%.

Nie najlepiej sobie radziły:
  • PGNiG - 6,47%,
  • Tauron - 6,06%,
  • Centrozap - 6,0%.
Na zero wyszła - Jutrzenka.
Z funduszy dobrze radził sobie Investor Gold FIZ z wynikiem 9,7%. W listopadzie z uwagi na niepewną sytuację przekonwektorowałem prawie wszystkie fundusze akcyjne na pieniężne, które symbolicznie zarobiły dla portfela.Przynajmniej nie poniosłem straty. Pozostawiłem w portfelu Investor FIZ, który zanotował stratę w wysokości 4,79%. W portfelu pozostał Legg Mason Akcji FIZ, przynosząc stratę 1,49%.

Ostateczny wynik portfel uzyskał w listopadzie na poziomie + 0,86%.
Jak wspominałem w strukturze portfela zmiany na korzyść funduszy pieniężnych (wzrost z 10% do 22,5%).

Jeśli chodzi o blog to powstało dziewięć wpisów. Najczęściej czytane to:
  1. Życie ponad stan.
  2. Dlaczego planowanie finansowe nam nie wychodzi?
Jeśli chodzi o unikalne odwiedziny – to poziom był porównywany do poprzedniego miesiąca października. Liczę że tendencja będzie powoli ale rosła. Zapraszam wszystkich do odwiedzin bloga. A teraz zabieram się do odśnieżania podjazdu pod garaż – bo znowu mnie zasypało. Pozdrawiam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty