piątek, 22 czerwca 2018

Kolejne rekordowe dywidendy

Kurs akcji międzynarodowej grupy w branży chemicznej - CIECH SA od dwóch lat nie powalał nas na kolana. Pod koniec 2015 r. akcje kosztowały ponad 80 zł. Dziś wartość akcji na zamknięciu notowań wyniosła 62,70 zł. Ale jeszcze w kwietniu czy maju br. akcje wynosiły ledwie 55 zł. Jednak kurs od tamtego czasu poszybował ponad 14% w górę. Na tą pozycję wpłynęła dobra sytuacja finansowa spółki, jak również perspektywy  podzielenie się zyskami z akcjonariuszami.  


Kursowi akcji pewnie pomoże jeszcze dzisiejsza decyzja Walnego Zgromadzenie CIECH SA, które podjęło uchwałę o wypłacie dywidendy z zysku za rok 2017 w wysokości 243,9 mln zł i przeniesieniu kwoty 151,3 mln zł z utworzonych z zysku kapitałów zapasowych z poprzednich lat, celem wypłaty do akcjonariuszy spółki. Łącznie do inwestorów trafi kwota 395,2 mln zł, czyli 7,50 zł na jedną akcję. Przy obecnym kursie akcji daje to stopę dywidendy na poziomie 12%. Dzień dywidendy został wyznaczony na 2 lipca 2018 r., a termin jej wypłaty na 31 sierpnia 2018 r. Będzie to jedna z lepszych dywidend wypłaconych 2018r.
Dla przypomnienia Spółka w 2016 roku wypłaciła 2,85 zł dywidendy co dało stopę na poziomie 5,18% a w dwa lata wcześniej było to odpowiednio 1,00714 zł i 3,56%.




W najbliższym czasie dywidendy powyżej 10% wypłacą:

Spółka Mangata Holding (MGT) wypłacić dywidendę w łącznej kwocie 60,1 mln zł, czyli 9 zł na akcję co da stopę dywidendy na poziomie 10%. Dzień dywidendy ustalono na 23 lipca, a jej wypłata ma nastąpić 6 sierpnia 2018 roku.

Walne zgromadzenie ES-System (ESS) postanowiło wypłacić dywidendę
w wysokości 0,35 zł na akcję, co da stopę dywidendy na poziomie ponad 12%. Dzień dywidendy ustalono na 29 czerwca, a jej wypłata nastąpić ma 12 lipca 2018 roku.

W najbliższym czasie dywidendę wypłaci spółka ABC Data (ABC) w wysokości czyli 0,23 zł na akcję, co da bieżącą stopę dywidendy na poziomie 12,70%. Dzień dywidendy ustalono na 29 czerwca 2018 r., a termin wypłaty dywidendy na 25 lipca 2018 r.

Walne Zgromadzenie Quantum Software (QNT) zdecydowało, że na dywidendę trafi 2,92 mln zł, co daje 2,22 zł dywidendy na akcję. Stopa dywidendy wyniesie przy dzisiejszym kursie akcji - 12,75%. Dniem dywidendy jest 16 sierpnia, a termin jej wypłaty to 30 sierpnia 2018 r.

18 komentarzy:

  1. Jak tak ładnie się rozpisujesz to wydaje się to takie proste. Jednak dla mnie to dalej jest czarna, choć może już troszkę i nawet szara magia :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Zainteresował mnie ten artykuł. Cenna wiedza.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciech to jednak firma z bogatą historią, której początki sięgają jeszcze naszych dziadków.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy artykuł! Chyba również zacznę się tym interesować. Czytając Twojego bloga widać, że masz dużą wiedzę.
    Może mógłbyś mi pomóc. Czy wiesz może jak założyć firmę przez internet?

    OdpowiedzUsuń
  5. Przydatne informacje zostały tutaj zebrane. Będę zaglądać częściej na bloga. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Hej, super artykul! Coraz bardziej interesuja mnie tematy o ktorych piszesz! Korzystajac z okacji zapytam, czy znasz sie mzoe na temacie rozliczanie umów leasingowych? znalazlam ciekawa oferte na SIDgroup i zastanawiam sie czy nie wdrozyc jej u siebie w firmie

    OdpowiedzUsuń
  7. To była dla mnie bardzo ekscytująca pierwsza moja pożyczka. Dlaczego wybrałem to przez Racoongo ? Przekupiona prostota, przejrzystość warunków, w szczególności ograniczenia wiekowe (które w rzeczywistości nie) i 0% w przypadku pierwszej pożyczki. Ponieważ jestem studentem, który zdecydował się wynająć mieszkanie (woda jest nam podawana w hostelu tylko w poniedziałek, środę i piątek, a następnie co drugi raz, co jest po prostu nie do zniesienia), musiałem pilnie zapłacić depozyt za pokój. Pozostało tylko poprosić o pomoc. Teraz dzięki stypendium i nowej pracy mogę zapłacić całą kwotę i żyć spokojnie w normalnych warunkach dzięki RacoonGo! Dziękuję bardzo !!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Przydatny artykuł. Zastanawiam się jaka będzie moja droga do pierwszego miliona. Otworzyłem firmę i mam dobry program do faktur. Mam nadzieję że osiągnę sukces!

    OdpowiedzUsuń
  9. Też chcę osiągnąć pierwszy miliom. Mam nadzieję że umożliwi mi to dobry program do wystawiania faktur.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jakoś tak czytam tego bloga i nadal ciężko mi uwierzyć, że to wszystko może dziać się naprawdę... :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ciekawy wpis! Coraz bardziej interesuje mnie tematyka o której piszesz. Sama zastanawiam się nad pozyskaniem pieniędzy dla mojej firmy. Znalazłam już nawet w sieci kogoś kto może mi w tym pomóc (przeczytaj tu). Mam nadzieję, że wszystko się uda.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo ciekawie i zrozumiale napisany artykuł! Sporo ważnych informacji. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciech ma aktualnie bardzo mocną pozycje i nie ma się w sumie czemu dziwić. Są bardzo racjonalnie zarządzani od wielu lat.

    OdpowiedzUsuń
  14. Dla laika taki wpis to jeszcze czarna magia, ale jeśli się bliżej zainteresować tematem więcej staje się jasne. Bo wszystko jest sensownie opisane,widać że autor ma pojęcie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie da się zarobić miliona bez przemyślanego inwestowania, podajesz cenne rady które mogą w tym pomóc.

    OdpowiedzUsuń
  16. Mi ten wpis bardzo się spodobał. Widać że siedzisz w temacie i znasz się na rzeczy

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny blog, czekam na więcej wpisów.

    OdpowiedzUsuń

Popularne posty